Gearriveerd en 1e wandeling - Reisverslag uit Madeirã, Portugal van Peter - WaarBenJij.nu Gearriveerd en 1e wandeling - Reisverslag uit Madeirã, Portugal van Peter - WaarBenJij.nu

Gearriveerd en 1e wandeling

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Peter

23 Mei 2006 | Portugal, Madeirã

Zondag 21 mei Op reis
Om half 8 met de trein naar Schiphol. Het weer in Nederland is bewolkt en onderweg naar Schiphol begint het stevig te regenen. Ruim op tijd in Schiphol, waar de groep ook bij elkaar komt; 16 personen in totaal.
De vlucht vertrekt met enige vertraging (half uurtje) omdat 2 passagiers nog aan het winkelen waren. En hoewel ze al bezig waren met hun bagage van boord te halen konden ze die (helaas) niet snel genoeg vinden. In ruim 3 uur naar Lissabon alwaar een korte stop (50 min.) alvorens in anderhalf uur naar Madeira te vliegen. Onderweg is het nog steeds overal bewolkt en enigszins turbulent. Maar vlakbij Madeira is het gelukkig zonnig. We landen iets na 5 uur en het is 22 graden. Prima wandelweer dacht ik zo.
Nadat we allemaal de bagage verzameld hebben gaan we met een bus naar Punta do Sol. Eerste indruk van Madeira: heel groen, allemaal beige huizen met rood-oranje dakpannen die tegen de steile hellingen zijn gebouwd en veel tunnels. Om half 7 arriveren we bij het hotel. Luxe!! Dat had ik niet verwacht (maar vind ik ook niet echt erg....) Het avondeten in de vorm van een buffet en tot slot nog een biertje op het terras alvorens rond 11 uur te gaan slapen.

Maandag 22 mei Rabaçal
Om kwart voor 9 met de bus op weg naar de startplaats van de 1e wandeling. Nog even korte stop bij een supermarkt om spullen voor de lunch in te slaan. Om 10 uur beginnen we aan de wandeling die al vrij snel door een tunnel van enkele honderden meters. Iedereen met zaklamp o.i.d. want je moet goed uitkijken dat je op het smalle pad langs de levada blijft en tevens je hoofd niet tegen de rotsen stoot. De omgeving is zeer fraai. Iets later zien we in de verte een behoorlijke waterval (100 meter hoog). We lopen voornamelijk langs de levada's waarbij het "pad" af en toe echt niet breder is dan een halve meter met aan de ene kant de levada en de andere kant een ravijn. Niet iets voor mensen met hoogtevrees dus. 's Middags maken we nog een korte stop bij een natuurlijk "zwembad". Twee groepsleden wagen een duik in het koude water (9 graden....). Op de terugweg moeten we weer door een tunnel, deze keer van 1,7 km. Dan loop je dus ongeveer een half uur in het donker, met slechts het schijnsel van de zaklampen. Wel apart. Om half 5 zijn we weer bij het hotel alwaar iedereen zijn eigen gang kan gaan tot kwart voor 7. Dan volgt de briefing voor de volgende dag en om 7 uur kunnen we weer aanschuiven voor het buffet (incl. toetjes!!). En natuurlijk wordt de dag afgesloten op het terras (met een pul bier deze keer).

• 24 Mei 2006 - 06:26

Gé:

Peter,

Goed bezig, plaats ook enkel fotos zodat ook wij de sfeer kunnen proeven.
    Tot nu toe heb je hier niks gemist, het weer is slecht en de betaling voor de arbeid is matig.

m.v.g.

• 25 Mei 2006 - 08:41

Marian Beerkens:

Hé Peter,
    Lijkt me een leuke eerste dag. Alleen langs dat ravijn... brrr. Enne, wat schreef je: "rood-oranje dakpannen": mooi hè! ;)

Groetjes en fijne vakantie

• 28 Mei 2006 - 13:39

Silvia:

He Peter,

Leuke website!! Succes met het vervolg van onze Madeira wandelreis. groeten,Silvia

• 29 Mei 2006 - 06:06

Loek:

Je houdt het wel droog, . . . . toch?
    Vooral overdag. 's Avonds maakt dat niet zoeveel uit. Dan kun je nu met genoegen terugdenken aan CR. Veel plezier nog en tot weer.

• 29 Mei 2006 - 08:50

Rob:

1e dag een glas, 2e dag een pul, wat voorspelt dat voor het einde van de week.... en dan zou ik niet te dicht langs de ravijn gaan lopen :-)

• 29 Mei 2006 - 10:32

Annemarie:

Hee Plit,

En ik wilde je nog wel van de week gaan bellen om te vragen of je die DVD van de vorige reis eens wilt komen laten zien. Is 't ie alweer op reis. Mazzelaar! Wij hebben vorige week ook een week vakantie gehad: echter in NL en dus met forse regen. Maar wel gezellig gehad. Iedereen die ik ken is lovend over Madeira, zeker als wandeleiland. Dus ben benieuwd naar je ervaringen en foto's. Kun jij me nog even op afstand helpen??? Welke digitale camera had jij nou zelf ook alweer gekocht? Type?

Groetjes,
    Annemarie.

• 30 Mei 2006 - 13:07

Gera Dingemans:

Leuke site! Ik was de modder alweer vergeten.Kijk uit naar de foto's. groetjes van een zonnebloempje.

• 30 Mei 2006 - 16:39

Sylvia Goosen:

Hoi Peter,

was even benieuwd n.a.v. je mailtje om je website te bekijken! Jij bent snel met 'ons' reisverslag. leuk om alles na te lezen, te herkennen en de dagen dat ik er niet bij was te kunnen lezen. Hoe is het nu met je knie? Bij mij weer helemaal over in ons platte landje..

groetjes!