F1 Grand Prix - Reisverslag uit Hobart, Australië van Peter - WaarBenJij.nu F1 Grand Prix - Reisverslag uit Hobart, Australië van Peter - WaarBenJij.nu

F1 Grand Prix

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Peter

07 Maart 2005 | Australië, Hobart

5 maart
Omdat Erin ziek is, is het een beetje onzeker hoe de planning eruit zal zien. 's Morgens met Sam naar een kleiwinning van zijn werk wezen kijken en ook een klein oud (voor Australische begrippen) kerkje bezocht. Na de lunch toch besloten om richting Canberra (hoofdstad van Australië) te gaan. Ze hadden een motel geboekt in een stadje enkele km. verwijderd van Canberra. Nadat we daar de spullen gedropt hadden even naar Canberra gereden zodat ik toch een paar bekende dingen kon bekijken en op de gevoelige plaat vast kon leggen.
's Avonds pizza gehaald en Julie-ann had ook nog het restant van het toetje van gisteren meegenomen (dat ging er natuurljk wel in). Na het avondeten alvast afscheid genomen van de kids. Daarna nog gezellig met Julie-ann en Sam wat zitten kletsen. Maar omdat ik zeer vroeg naar het vliegveld moest toch op tijd naar bed (maar de slaap WEER niet kunnen vatten, hoe lang gaat dat nog duren?)

6 maart
-------
Om half 5 opgestaan waarna Sam me om 5 uur naar het vliegveld heeft gebracht (dat gelukkig op slechts 6 min. rijden lag). Om 20 over 7 landde ik in Melbourne). Met een shuttlebus naar het centrum en vandaar was het gelukkig maar een paar blokken lopen naar het hotel. Daar de rugzak gedropt en meteen terug naar Spencer St. Station om met de tram naar Albert Park te gaan (en ik was niet de enige). Maar alles was zeer goed geregeld dus rond 9 uur stond ik op een heuvel naast het circuit. Om 10 uur was de 2e kwalificatie; echt geweldig kicken als je de eerste auto scheurend voorbij ziet, maar vooral: HOORT, komen. Jarno Trulli behield zijn 2e startpositie, dus voor het eerst een Toyota op de 1e startrij. De tijd tot aan de race werd gevuld met nog een paar andere races die ik niet zo interessant vond behalve de "race" tussen een normale BMW, een of andere V8 racecar en een F1 wagen die met een tussentijd van (ik dacht) 40 sec. mochten vertrekken. Dan zie je dus hoe snel een F1 wagen is; hoewel hij net niet won had hij al wel de V8 ingehaald. Om 14:00 uur dus de race. Eerst de opwarmronde; de hele batterij achter elkaar komen voor je neus voorbij. Heel gaaf. De race zelf was op een gegeven moment wat moeilijk te volgen; met de (broodnodige) oordopjes in hoor je weinig
meer van wat de speaker zegt en ik stond net te ver van een groot scherm af. Dus 10 ronden voor het end nog naar een andere plek gelopen. Fischicella won de race en Toyota viel helaas buiten de punten. Al met al echt iets om meegemaakt te hebben, alleen de volgende keer (want die komt er zeker) wel een zitplaats...

• 07 Maart 2005 - 09:29

Albert:

Ik had geen slaap, maar ben tijdens de samenvatting van de F1 in slaap gevallen. Ik dacht nog, ik moet even kijken, misschien zie ik plitje in het publiek, maar er waren inderdaad wat meer mensen aanwezig.
    Dit is trouwens echt, dit plitje.waarbenjij.nu!

• 07 Maart 2005 - 09:29

Albert:

Dit is trouwens echt, dit plitje.waarbenjij.nu!

• 07 Maart 2005 - 09:30

Albert:

Hm, ik heb toch echt maar 1 bericht gestuurd. Dat heb ik weer.

• 07 Maart 2005 - 17:39

Rob:

Gaaf Peter dat je naar de Grand Prix bent geweest. Ben jaloers op je :-), maar ga ook nog een keer!

PS: 4/6 kaarten bij ons

• 07 Maart 2005 - 17:51

Gé:

Peter, rust je maar goed uit, straks moet je er weer flink tegenaan.
    Nog een keer schaatsen daarna komen er de wieltjes onder.
    En denk er maar om dat ook jij aan het zweten komt.(lui zweet!!!!)
    Op de slotavond van de RSNL 5 nieuwe skeelerleden geworven.
    Verder een mail gekregen van de wethouder Janssen, die ons met de skeelerclub veel susses wenst voor de komende jaren in Panningen.
    Waar blijven de fotos??(of hou je die van de pitspoezen voor jezelf).
    Sorry die heten
    tegenwoordig gridgirls.

m.v.g.

• 07 Maart 2005 - 20:17

John Litjens:

Jij misschien grieperig gevoel. Ik een behoorlijke kater dat we weer geen punten gescoord hebben. Dit was de kans.....
    Veel plezier in de rest van Australie.

• 08 Maart 2005 - 19:08

Pap & Mam:

zijn aan het oppassen bij Sandra en Joost. Verder alles goed. Hoop dat je een goede vakantie hebt en niet meer ziek wordt.....

• 09 Maart 2005 - 09:16

Gé:

Peter, waar blijven de fotos?????
    Laat ons eens meegenieten.

• 09 Maart 2005 - 13:26

Loek & Jacqueline:

Hoi Peter,

Goede reis gehad?
    Ben je echt naar de F1 wezen kijken? Kei gaaf, onze Dick zal wel jaloers zijn.
    Veel plezier voor de rest van de trip.
    Hojje wah.

• 10 Maart 2005 - 08:14

Goede morgen Peter,

Waarom horen wij niks meer van jou, heeft orkaan Willy Willy jou soms uit de broek geblazen???
    Of heeft hij jullie in het zuiden van Australie niet te pakken gekregen???

• 10 Maart 2005 - 17:09

Nel:

Waarom horen we niets meer? Wellicht omdat er geen internetcafe is op Cradle Mountain? Of toch de Willy-Willy?

• 11 Maart 2005 - 09:11

Paul Roelofs:

Yo plitje.

Da's wel leuk mien jong om je zo te volgen!
    Ik blijf de boel in de gaten houden.
    Pas op voor de kroko's, eergisteren namelijk Godzilla gezien.
    Tot weer en blijf fit,
    groetjes,

Paul

• 11 Maart 2005 - 11:06

Voorzitter:

Ik zie dat Gé alleen aan vrouwen aan het denken is.Ik moet zeggen dat hij goed bezig is als info en pr commissie. Als het zo doorgaat moeten we een ledenstop inlassen. Nog prettige vakantie en na je vakantie moet de site de lucht in.

• 11 Maart 2005 - 14:39

Marian:

Ja, ik sluit me aan bij de rest: waar blijven de eerste foto's? Enne... de frequentie van verslaggeving is naar beneden aan het gaan. Kom op!! Wel leuk, deze site!
    Groetjes

• 12 Maart 2005 - 07:55

Gé:

Gelukkig eens een positieve reactie van jouw voorzitter!!!!!!
    Nu hij niet meer al zijn energie in Thyas moet steken houd hij meer energie voor de juiste dingen over.
    Als je terug bent kun je beschikken over alle bijgewerkte info voor de home page.