Gearriveerd - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Peter - WaarBenJij.nu Gearriveerd - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Peter - WaarBenJij.nu

Gearriveerd

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Peter

08 Oktober 2005 | Costa Rica, San José

vrijdag 7 oktober

Het was nog even flink stressen om alles wat ik mee wilde nemen te verzamelen (en dus ben ik wat dingen vergeten...)
Maar om half 10 toch met de trein naar Schiphol vertrokken, alwaar ik keurig op tijd arriveerde. Inchecken en de eerste medegroepsleden ontmoet. Puur toeval: er zit 1 medereiziger bij die ik nog ken van mijn Chili/Argentinie reis van 5 jaar geleden.
Uiteindelijk 1 uur te laat vertrokken. Was wel een vreemde bedoeling: als ik het goed begrepen heb waren ze een aantal passagiers kwijt. Wel bagage, geen personen.
De vlucht zelf ging redelijk goed: in iets meer dan 9 uurtjes naar Orlando. Wel 1 opmerking over Martinair: daar moet je dus tegenwoordig de koptelefoon kopen !! (Belachelijk in mijn ogen).
Anyway, in Orlando aangekomen voor het eerst kennis gemaakt met de verscherpte veiligheidsmaatregelen. Iedereen, ook diegenen die op doorreis zijn, zoals wij, moet door de douane. Dat betekent dus papieren invullen, een scan van je linker en rechter wijsvinger en ook nog een foto (via een soort webcam). En dan mag je verder lopen om met een omweg bij het vliegtuig aan te komen dat naar San Jose vliegt. Dit vertrok door alle douane checks dus ook later (20:00 lokale tijd). Uiteindelijk na bijna 3 uur vliegen geland in San Jose, waar het toen bijna 21:00 was. Het totale tijdsverschil met Nederland is dus 8 uur.
Achteraf hoorden we dat we sowieso blij konden zijn dat we in San Jose konden landen want vanwege hardnekkige mist was het vliegveld 2 dagen gesloten geweest.
We werden opgewacht door onze reisbegeleidster en met een busje ging het vervolgens naar het hotel dat er prima uitziet. Nog even een korte praatje en het eerste Costa Ricaanse biertje en rond half 12 plaatselijke tijd doodmoe naar bed.

zaterdag 8 oktober

Hoewel vroeg wakker toch goed geslapen. Na het ontbijt de briefing over een aantal zaken in Costa Rica. Het is trouwens droog en de zon schijnt zelfs regelmatig. Vervolgens met alle man op weg naar dichtsbijzijnde pinautomaat die dus binnen de korste keren leeg is....
Verder zoeken dus, maar uiteindelijk heeft iedereen de lokale valuta voorhanden. De meesten (including me) gaan dan naar het goudmuseum. Daarna is het tijd voor de lunch en het eten is hier tot nu toe prima.
Het weer slaat nu wel om: het begint langzaam maar zeker te regenen. (Oktober schijnt de natste maand te zijn....)
Vervolgens nog even naar een shopping mal om uiteindelijk in het Museo Nacional te belanden: ook wel aardig.
Daarna terug naar hotel om mijn eerste teksten voor de webpagina te maken. Vanavond gaan we met z´n allen ergens eten. Het kan dan een gekkenhuis zijn in San Jose, want Costa Rica speelt in San Jose tegen de USA en ze kunnen zich kwalificeren voor de WK in Duitsland.
Nederland heeft dat intussen gedaan heb ik intussen gelezen en Ralf Schumacher staat met zijn Toyota op pole position dus sportief gezien gaat alles naar wens.

• 10 Oktober 2005 - 06:28

Albert:

Toyota heeft er niks van gebrouwen :-)
    Eerst pinnen en dan goud museum lijkt de verkeerde volgorde.
    Goed trouwens dat ze op het vliegveld alleen een foto namen en geen gezichtscontrole deden :-)
    Veel plezier in San Jose !

• 10 Oktober 2005 - 06:47

Annemarie:

Hee Plitje,

Zo ik zal zorgen dat ik er nu eens als eerste bij ben. Ik wil je alsnog een hele fijne vakantie wensen....enne we zien de DVD vanzelf in Geldrop verschijnen? Ben benieuwd of jij weer de gebruikelijke mazzelaar bent: alle dieren net aanwezig en vol in beeld om goed te fotograferen.

Groeten
    Annemarie.